grandessa

9 månader

Kategori: Allmänt

Idag är Tyra 9 månader, helt galet vad tiden går fort. Att det går så fort är nog ett av de vanligaste uttrycken hos mig numera. Tycker det märks så otroligt väl nu när man är förälder.

19.57 är ett magiskt klockslag. Ditt första andetag, din doft, din mjuka hy och ditt underbara skrik.

Hon har en vilja av stål, har glimten i ögat och är så glad våran tjej. Alltid på upptäcksfärd och full av bus. Och så har hon lärt sig massor och utvecklas för fullt!
Även om jag glädjs över allt som hänt och händer så skulle jag ibland vilja stanna tiden, trycka på paus. Jag jobbar för fullt med att leva i nuet och njuta av det som är just NU men det kan vara så svårt. Vill ta tillvara på och bygga upp härliga minnen att minnas och se tillbaka på. Känna att jag är närvarande och att hjärtat är med fullt ut. Självklart slår mitt hjärta starkt för Tyra men det är så lätt att vardagen och alla måsten tar så stor plats. 
Men vad är egentligen viktigt? 
Jag vet vad mitt svar är och det kommer jag att sträva efter att hålla fast vid.

Trots att jag vet att ingen människa kan vara perfekt och felfri, är det just det jag vill vara. Perfekt för mitt/mina barn. Finnas där, alltid. 

Är så otroligt stolt över att få vara din mamma älskade Tyra ♥

KOMMENTARER:

  • Sofi säger:
    2011-04-14 | 08:29:23
    Bloggadress: http://sofivilen.wordpress.com

    Fint!

    Jag känner igen mig så väl :)

  • Jenny säger:
    2011-04-14 | 09:00:27

    Vad du skriver fint Sophia! Jag håller också med, tiden går för fort nu! Särskilt eftersom dom sover bort halva dygnen.

Kommentera inlägget här: