grandessa

Fullspäckad helg

Kategori: Allmänt

Oj vad den här helgen har rusat förbi!

I fredags hade jag ordnat med barnvakt så att jag och Johan skulle kunna gå ut och äta lite själva. Vi åkte upp till Hyttebo med ca 1 h tillgodo för att Tyra skulle få landa men det blev inte riktigt som vi (jag) tänkt oss. Tyra var lite gnällig redan innan, gjorde sig illa och blev jätte ledsen. Sen är hon väldigt pappig numera. Vi tröstade henne och farmor försökte leka lite med henne men hon var svårflörtad. Vi åkte iväg men fick vända tillbaka och hämta henne. Det var en rödgråten och hulkandes liten tjej.
Så istället för vi 2 på resturangen blev det vi 3. Ingen lugn och ro utan snarare spring och äta i omgångar men mysigt var det!

Därefter blev det en tidigt kväll med filmmys i sängen. Skönt!

Lördagen bestod av bakning och städning. Johan var mest borta i huset för att mäta något så jag hade händerna fulla. Och som om det inte var nog så hade jag ordnat en överraskningsfest på kvällen för Johan, som fyllde 30 på söndagen. Han hade absolut inte förväntat sig det och blev riktigt överraskad.
Det var en lätt stressad Sophia men kvällen blev riktigt lyckad med mat, mys och en glad Johan. Kul!

Söndag och min stora älskling fyllde 30! Släkt och några vänner kom över på fika och Johan firades lite till.
Johan ska få åka på Iron Maiden 1 juli i present från mig och Tyra. Fast han har vetat om det ett tag då jag tyvärr var tvungen att avslöja det tidigare. Men det var en bra present har han intygat.


Kusin Alexander och Tyra

 
Busungar!

Just ja! Tyra fick även sin första tand uppe, längst fram till höger, dagen till ära!

Sen var vi slut alla 3 och det håller fortfarande i sig känner jag då sömntimmarna varit få. Men vad gör det?


Kommentera inlägget här: