grandessa

Grå

Kategori: Allmänt

Känner mig lika grå som vädret. Tänk att det kan skifta så snabbt?

Den här dagen har inte gått som på räls iaf.
Skulle till Lill-Babs Caffär med Maddie och då hon skulle träna först åkte jag och Tyra runt lite grann så att hon skulle somna i bilen. Det drog ut på tiden och medan vi väntade på att hon skulle bli klar så ställde vi oss på Prix parkeringen en stund.
Väl där så är det en kvinna som ska ställa in varor bak i sin bil och smäller då upp bildörren i vår bil. Inte så att hon stöter i så som det kan bli utan rätt rejält. Hon fortsätter att packa in sina varor utan att ha uppmärksammat att jag sitter i bilen, varpå jag går ut och säger åt henne irriterat att se sig för. Hon blir sur och snäser att det kan hända den bästa o att det faktiskt inte blev något märke. För hon såg minsann att jag satt i bilen och kollade efter.
Jag svarar att ja det är klart att det kan men att man lär se sig för och att det inte är kul när man får en skada som man inte orsakt själv och en onödig sådan.
Hon muttrar något, sätter sig i bilen och åker iväg.

Varför kommer man alltid på efteråt vad man ska säga? Såg inget heller men blir så irriterad, ska det vara så svårt att vara lite försiktig och även be om ursäkt?
Tog iaf regnr.. 

Sen när vi väl kom till Lill-Babs Caffär ja då så fanns det inga platser utan allt var reserverat för en buss med pensionärer som strax skulle komma. De lyckades dock fixa ett bord med 2 platser men det blev snabbt stojigt, så vi åt upp och tänkte ta en kaffe på Stenegård istället. Vi åker dit går upp till en butik som heter Kulturkossan och Själsrummet, kikar runt och går sen vidare till cafét. Vi är precis på väg in då vi möts av personalen. Självklart så stänger de precis då.
Åker vidare till Condis, myser på lite där sen är det dags att åka hemåt.

Puh, energi någon? 


Maddie och Tyra utanför Caffären

Kommentera inlägget här: